Deel 2: Het opbouwen van de camper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Deel 2: Het opbouwen van de camper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Deel 2: Het opbouwen van de camper

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

18 Januari 2017 | Nederland, Amsterdam

Hoi!
Leuk dat je mijn nieuwe blog gaat lezen! Als eerste: excuus dat ik wat aan de late kant ben met het schrijven van deze blog aangezien ik in de vorige post had geschreven dat deel 2 de dag daarna al zou komen. In deel 2 ga ik uitleggen wat wij tot nu toe aan de camper hebben gedaan. Wat va tevoren misschien wel handig is om te weten, is dat mijn vader en ik er vrijwel elke weekend aan werken. Soms wat meer als andere weekenden maar dat komt dan doordat we ook nog een leven hebben naast de camper :P. Ook heb ik een hele handige vader met heel handig werk waar we regelmatig overgebleven materiaal van mogen gebruiken zoals platen hout en isolatie materiaal.
We zijn eerst begonnen met het "geraamte"neer te zetten. De eerste dag hebben we vooral veel overlegt over waar de kastjes precies gaan komen en wat de perfecte afmetingen zouden zijn. Daardoor kwamen we die dag niet heel veel verder dan 3 paaltjes vast te kitten maar hey... De kop is eraf! De kangoo heeft aan de zijkant achter de bestuurdersstoel nog een soort open ruimte waar isolatie materiaal zit en enkele elektrische draden die voor de speakers bedoeld waren die we eruit hadden gehaald. De draden hebben we toch laten zitten zodat we een aantal stroompunten hadden in de slaapruimte. Het oude isolatie materiaal hebben we vervangen voor het isolatiemateriaal genaamd: Armaflex. Dit schijn je niet in de bouwmarkt te kunnen halen en hier kan je alleen aan komen door te werken in de bouw.
Wat ook bij opbouwen komt is natuurlijk spullen inkopen! Ik werkte op dat moment bij een outdoor/kampeer winkel en er was een VIP avond waarop medewerkers 40% korting kregen op het volledige assortiment. Je voelt het misschien al aankomen maar wij hebben geshopt voor ons leven! We hebben o.a een matras, een 7 delige compacte pannenset en een kookstel op gas gekocht.
Toen mijn vader vakantie had heeft hij nog geklust aan de camper en er is echt al een vorm in te zien! Er zijn intussen meer paaltjes vast gekit, de tussenwand is gemaakt en erin geschroefd die het grote gedeelte bij de achterklep laat eindigen en waar het kledingkastje en het opbergvak laat beginnen. Ook heeft hij uit hout de vorm gezaagd van het open stuk waar de draden en het isolatie materiaal zitten. Dit is nu voor het grootste gedeelte afgedekt alleen zit er nu nog een open stukje waar het stopcontact voor de campingstroom nog gemonteerd moet worden.
Het weekend daarop heb ik stroken van ander isolatie materiaal gesneden. Helaas heb ik echt geen idee meer hoe dat heet maar mocht het weer bij mij naar binnen schieten dan laat ik het zeker weten! De stroken isolatie materiaal zijn bedoeld voor de vloer omdat die niet vlak was en om een poging te wagen dat de auto niet zo een herrie maakt. Toen ik dit had gedaan heeft mijn vader platen hout op maat gezaagd wat de definitieve vloer zou worden. Ook hebben we op die dag het stopcontact voor de campingstroom in de auto gemonteerd. Het stopcontact hebben we via via heel goedkoop kunnen krijgen :).
Na deze vooruitgang was het eigenlijk een tijdje stil.. We hadden het druk met verjaardagen en dat soort dingen.
Na deze pauze kwam ik via mijn werk aan een paar tegels tapijt wat ik op maat had gesneden voor de grote ruimte bij de kofferbak wat meteen handig is als een soort antislip mat. Verder heb ik een touw gespannen boven aan de achterkant van de Kangoo. Dit touw is bedoeld om mijn surfboard op te hangen. De voorkant van mijn board komt dan op de hoedenplank en de achterkant leunt op het touw. Ik heb uiteraard een proefritje gemaakt maar dit was niet zo ideaal. Mijn board knalde de hele tijd super hard tegen mijn achterruit aan. Op de terugweg hadden we een klein antislip matje tussen de bovenkant van de hoedenplank en de voorkant van mijn board gedaan en dit wekt echt super goed! Enige nadeel is dat het touw wat uitrekt als je er langere tijd mee onderweg bent.
Een zaterdag daarna heeft mijn vader de platen voor bovenop de kastjes gezaagd zodat de bovenkant helemaal dicht is en we er in theorie al in kunnen slapen! Echt super vet en het eerste wat ik heb gedaan is natuurlijk er bovenop klimmen en soort van ervaren hoe het is om in de camper te liggen. We hebben een boogje vrij gehouden aan de kant van de zijdeur zodat we die van binnenuit nog steeds open kunnen doen. Op zondag hebben we het deurtje voor de kledingkast gemaakt met een soort schuifsysteem. We hebben uit de bovenste plaat een kier gezaagd waar het plankje hout door kon en een rondje uit de deur gezaagd zodat je hem makkelijk naar boven kan schuiven. Je moet alleen wel elke keer als je je kleren wilt pakken het matras een stukje omhoog doen.
En zo zijn we alweer bijna aan het einde van deze blog! Vorig weekend heeft mijn vader de elektriciteit in de camper geregeld door met heel precies werk 3 stopcontacten aan de achterkant van het hout te installeren. We hebben 2 stopcontacten aan de kant van de schuifdeur zodat als je lekker buiten zit de koelkast ook buiten kan staan en als we een filmpje gaan kijken op de laptop deze ook makkelijk buiten gekeken kan worden als die aan de oplader zit. Het 3e stopcontact zit in het midden van de 2 voorstoelen voor als je je telefoon in bed op wil laden. We hebben ook de scharnieren aangebracht voor het verlengstuk van het bed.
Heel verhaal deze week maar we zijn nu wel lekker bij! Kijk gerust nog veen bij de fotos zodat je een duidelijk beeld krijgt van hoe het er nu precies bij staat. Inmiddels heb ik ook bedacht dat het misschien niet helemaal handig is als ik elke week ga schrijven omdat er niet elk weekend super veel gebeurd. Ik zal iniedergeval elke 2 weekenden waar we aan de camper hebben gewerkt opschrijven zodat jullie niet te lang hoeven te wachten op een nieuwe post!