Deel 1: Het opknappen en leeghalen van de auto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Deel 1: Het opknappen en leeghalen van de auto - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Deel 1: Het opknappen en leeghalen van de auto

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

13 Januari 2017 | Nederland, Amsterdam

project kangoo camper is gestart!
Vandaag (13-01-2017) zijn wij eigenlijk al bijna klaar met de constructie maar ik zal het hele opbouwproces tot nu in 2 delen gaan schrijven en vanaf deel 2 elke week een update schrijven voor hoe wij er nu voor staan :).

Op dag 1 hebben mijn vader, mijn vriend en ik de auto goed onder handen genomen! We begonnen met alle modder/klei onder de auto weg te knallen met een hoge drukspuit. Toen de onderkant weer als nieuw was heb ik de auto gewassen en hebben we daarna was op de auto gedaan zodat hij langer mooi blijft.
Het dashboard en de stoelen mochten ook wel eens een schoonmaakbeurt krijgen en dat hebben we gedaan ook! terwijl ik mij helemaal suf aan het boenen was op het dashboard was mijn vader de kofferbak aan het leeghalen. De achterbank hebben we bij het grof vuil gemieterd net zoals de plaat die op de grond lag, de boxen die uitstaken achterin en de gordels.
Verder heeft mijn vader nog metalen onderdelen verwijderd die uitstaken wat zorgde voor een vuurwerkspektakel in de auto!
Toen de ruimte helemaal leeg was zag ik het pas helemaal voor me hoe de camper eruit zou komen te zien en ik zal het proberen uit te leggen voor jullie:
Mijn hele kofferbak gaat de slaapruimte worden. Wij nemen de spullen mee op vakantie door kastjes onder het bed te maken en als het ware op de kastjes te slapen. Bij de achterklep komt 1 groot vak die doorloopt tot het midden voor stoeltjes, de tafel en andere grote dingen. Aan de kant van de schuifdeur komt een kastje met een plankje erin voor onze kleding. Dat kastje loopt door tot iets voor de helft van de auto. En achter het kledingkastje zit nog een groot vak voor dingen die we niet dagelijks nodig hebben maar wel mee moeten. Je komt in dit vak door een luik in de bovenste plank waar je op slaapt. Dus als je daar iets uit nodig hebt moeten we het matras even opzij doen. Je hebt trouwens ook Renault Kangoos die 2 schuifdeuren hebben. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik die niet heb aangeschaft want dat was een miljoen keer handiger geweest :). Nu hebben we nog een klein stukje over en dat is de ruimte achter de stoelen. Hier komen smalle dingen te liggen zoals de luifel en de koelkast. Want we maken ook nog 2 stopcontacten achter de stoelen. Wat er trouwens ook nog op gaat komen is een verlengstuk van het bed die je open kan klappen als de stoelen helemaal naar voren staan. Hierdoor krijg je een verlenging van ongeveer 45 cm wat natuurlijk super chill is! De surfboards gaan we ophangen in de auto. De voorkant van het board schuiven we op de hoedenplank die boven het dashboard is. de achterkant laten we rusten op een touw die achter is gespannen.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is voor jullie want ik ben best wel een loser in dingen uitleggen XD.
Morgen zal ik deel 2 schrijven samen met de werkzaamheden die we morgen hebben gedaan zodat we weer helemaal bij zijn :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Hallo! Super leuk dat je even een kijkje komt nemen op mijn acount! Zoals de titel al zegt ben ik bezig met een project.... PROJECT KANGOO CAMPER. Dat wilt zeggen dat mijn vader en ik een renault kangoo uit 1999 omtoveren naar een villa op wieltjes. Stay tuned als je benieuwd bent naar ons project :)

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 4891

Voorgaande reizen:

11 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: