Voorbereidingen en aanschaf van mijn mini camper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu Voorbereidingen en aanschaf van mijn mini camper - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Renske Hoogerwerf - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen en aanschaf van mijn mini camper

Door: Renske

Blijf op de hoogte en volg Renske

12 Januari 2017 | Nederland, Amsterdam

Hoi!
Leuk dat je weer even een kijkje komt nemen op mijn blog!
In deze blog zal ik alles vertellen over mijn voorbereidingen die ik trof om mijn auto aan te schaffen.
Om eerlijk te zijn had ik eigenlijk niet zo veel voorbereidingen kunnen maken. Ik heb mij suf gezocht op google welke auto perfect is om een mini camper van te maken maar helaas gaf dat niet veel resultaten weer. Vandaar dat ik deze blog ook ben begonnen om mensen die ook zoiets van plan zijn een beetje onderweg te helpen. Tenminste ik hoop dat jullie er iets aan kunnen hebben!
Als voorbeeld heb ik zelf de caddy camper genomen waar we mee op vakantie zijn geweest maar dat was niet de ideale constructie. Dus heb ik die zelf maar bedacht.
Mijn keuze is uiteindelijk op een renault kangoo gevallen omdat die ongeveer even groot is als een volkswagen caddy maar deze is 100 keer goedkoper.
Uiteindelijk ben ik gezwicht voor een kangoo met een leuk blauw kleurtje die helaas wel helemaal uit Limburg moest komen. Deze auto heb ik gekozen omdat hij niet al te veel km had gereden en omdat ik graag een leuke zomerse kleur wou en veel ramen. De Caddy die we hadden gehuurd had alleen een vooruit en de ramen naast de stoelen. Dat gaf mij niet een prettig gevoel als wij gingen slapen omdat je niet kan zien wat er om je heen gebeurd. De eerste nacht hadden wij op een parkeerplaats bij het strand geslapen maar dat vond ik echt dood eng omdat ik de hele tijd dacht dat ik dingen hoorde en ik niet even door een gordijntje kon spieken of er iets geks was.
In oktober 2016 zijn mijn vader en ik de auto ingesprongen om naar de auto in Limburg te kijken. Eenmaal daar was ik meteen tot over mijn oren verliefd ook al zat er een mega scheur in de voorruit en zag je dat de vorige eigenaar die overleden is er niet heel erg zijn best voor had gedaan om hem een beetje normaal schoon te houden. Degene die de auto verkocht bleef maar herhalen dat het een pracht prijsje was voor deze auto en dat hij het deed als een tierelier.
Het weekend daarop zijn mijn vriend en ik de kangoo komen ophalen vol met frisse moed en we zagen de vakanties al helemaal voor ons! Toen ik plaats had genomen in de kangoo om hem naar mijn huisje te rijden kwam de verkoper nog even zijn huis uit om te vertellen dat hij weleens problemen had met starten en dat ik mij daar niets aan aan hoefde te trekken en dat ik er wel handigheid in zou krijgen.... Vanaf hier begon mijn onderbuikgevoel al een beetje op te spelen. Super zenuwachtig als ik was startte ik de auto ( in 1 keer) en was ik klaar om naar huis te rijden. Helaas hebben we mijn huis nooit bereikt want ergens 20 km voor Amsterdam begon het gezeik: Het welbekende rode lampje ging branden en ik zette de auto aan de kant. Anwb maar weer gebeld en nadat ik was weggesleept kregen we te horen dat de accupool niet goed op de accu was aangesloten en ik de dynamo naar zijn grootje had gereden. Ik was witheet en kon ik de "hij rijd als een tierelier" man wel even schieten. Het was ook al best wel laat dus ik kon mijn auto de volgende dag ophalen bij de garage. Super veel geld betaald voor de dynamo en uiteindelijk hebben we de verkoper van de auto maar gebeld die na heel lang aandringen maar 50 euro terug had gestort van de totale schade.
Anyway, mijn auto stond nu wel voor de deur en de grote schoonmaak kon beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Hallo! Super leuk dat je even een kijkje komt nemen op mijn acount! Zoals de titel al zegt ben ik bezig met een project.... PROJECT KANGOO CAMPER. Dat wilt zeggen dat mijn vader en ik een renault kangoo uit 1999 omtoveren naar een villa op wieltjes. Stay tuned als je benieuwd bent naar ons project :)

Actief sinds 11 Jan. 2017
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 4898

Voorgaande reizen:

11 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: